σκέψεις, απόψεις και προτάσεις σχετικά με την όποια αλλαγή ή βελτίωση της «αρχής»....


και ως «αρχής»: το τοπικό ή χρονικό σημείο από όπου αρχίζει κάτι, η αφετηρία ή η αρχική φάση, το ξεκίνημα…..η πρωταρχική αιτία, η αφορμή….. η προέλευση, το αρχικό σημείο της δημιουργίας……ο θεμελιακός κανόνας στη φύση, στην επιστήμη, στην τέχνη, στην πολιτική κ.λπ…..ο βασικός κανόνας που ρυθμίζει την προσωπική ή την κοινωνική συμπεριφορά και φυσικά η δημόσια εξουσία και τα πρόσωπα που την ασκούν ή την εκπροσωπούν

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

Η άβολη αλήθεια για την πετρελαιοκίνηση


Μέσα σε δύο μόνο μήνες, το ΥΠΕΚΑ εξέδωσε 29 ανακοινώσεις για υπέρβαση των ορίων όζοντος στην Αθήνα! Άσθμα, βρογχίτιδα, ερεθισμοί και άλλα προβλήματα στην υγεία προκαλούνται στους πολίτες των δύο μεγαλουπόλεων από το φωτοχημικό νέφος, τα επίπεδα του οποίου αναμένονται να αυξηθούν δραματικά εφόσον το ΥΠΕΚΑ επιτρέψει την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Το όζον είναι παράγωγο των αντιδράσεων που συμβαίνουν στην ατμόσφαιρα από την έκλυση οξειδίων του αζώτου (NOx). Και τι σχέση έχει αυτό με την πετρελαιοκίνηση; Πολύ απλά ακόμα και με τις σημερινές αυστηρότερες προδιαγραφές, τα πετρελαιοκίνητα εκλύουν τρεις φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, συμβάλλουν δηλαδήαναλογικά περισσότερο στη δημιουργία φωτοχημικού νέφους επηρεάζοντας άμεσα τη δημόσια υγεία. Επιπλέον, οι κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας επιδεινώνουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Όσο περισσότερη ηλιοφάνεια υπάρχει, τόσο πιο εύκολα τα οξείδια του αζώτου πυροδοτούν τις εξάρσεις του όζοντος και του φωτοχημικού νέφους, το οποίο εισπνέουν οι πολίτες.
«Επιτρέποντας την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι σαν να ρίχνουμε πετρέλαιο σε μια φωτιά που ήδη σιγοτρώει τα σωθικά μας», αναφέρει ο Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace. «Το δήθεν επιχείρημα ότι μπορούμε εφ’ όσον το κάνουν άλλες χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης καταρρίπτεται, αφού οι συνθήκες δημιουργίας του φωτοχημικού νέφους είναι διαφορετικές. Ας καταλάβουμε λοιπόν ότι άλλο Αθήνα, άλλο Βρυξέλλες».
Παρόλα αυτά, για πολλοστή φορά έρχονται στο προσκήνιο οι φωνές εκείνων που θεωρούν ότι ήρθε η ώρα της άρσης της απαγόρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων επιβατηγών οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Υποστηρίζουν μάλιστα ότι η άρση αυτή επιβάλλεται για περιβαλλοντικούς λόγους, αφού οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες έχουν επιλύσει πολλά από τα περιβαλλοντικά προβλήματα του παρελθόντος. Η αλήθεια όμως είναι, ότι ακόμα και με την νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα εκπέμπουν πολύ περισσότερα οξείδια του αζώτου σε σχέση με τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου